sâmbătă, 9 noiembrie 2019

Culmea Tîmpitizării


            Am crezut pînă acum -și am scris deseori- despre culmea Tîmpitizării că ar reprezenta-o transformarea treptată a omului, sub molima asfixiantă a Capitalismului Imperialist și Globalist, în specie primară tîrîtoare, ceea ce am început de cîțiva ani să vedem și la noi, popor străvechi eminamente nealterat religios, de fapt singurul popor nereligios din lume; șfichiuirea degradării maxime a fost superb exprimată metaforic de Pavel Coruț care i-a numit pe telectualii înrobiți religios ”tuburi digestive dotate cu sex” – nu există ceva mai expresiv !
            În aceste zile, ale fanfaronadei electorale, am primit un telefon de la o persoană imposibil de catalogat altfel decît culmea culmilor de Tîmpitizare, ceea ce se poate înscrie în superlativele absolute ale Răului planetar. Un cunoscut, de mai mulți ani, bărbat la vreo 40 de ani, cu școala începută în timpul regimului democrat -dar neajuns atunci la gimnaziu spre a dobîndi cunoștințele generale despre gîndire, natură și societate- absolvent de liceu, calificat într-o meserie, cu vorbire fluentă și expresivă, priceput la organizare și intervenții în public, mă întreabă ”ce înseamnă a fi de stînga sau de dreapta”…
            Uluit, l-am rugat să-mi spună pe scurt părerea sa, spre a-l putea lămuri apoi și mi-a răspuns ce știe ”sigur”, anume: că cineva ”e de stînga atunci cînd e în opoziție și de dreapta cînd este la guvernare”…
            I-am explicat sensurile reale, dar n-a părut a înțelege; iată pecetea celor 30 de ani de exterminare a Poporului nostru.
10 noiembrie 103 e.d.
Prof. Gheorghe I. UNGUREANU

Niciun comentariu: