vineri, 25 octombrie 2019

Eu, Prezidențiabilul, Mircea Diaconu

 
            Încă sînt solicitat să formulez aprecieri critice pentru cei 14 prezidențiabili. Deși am afirmat că nu este treaba mea (pentru că eu, neavînd semnături decît puține, nu sînt contra-candidat al lor), am să încerc, cum am făcut deja cu unul dintre ei (căci prea era total în afara politicii).
            Cum nici unul din cei 14 candidați (cu parțială excepție la Viorica Dăncilă – se observă urme din amprenta Stîngii declarate !) nu a rostit nici o propoziție legată de categoria socială pe care o reprezintă și, de aici, cum înțelege să-și îndeplinească atribuțiile Președintelui Republicii, voi încerca să mă substitui (unora sau, dacă vreți, tuturor).
            Fiindcă nu știu dacă nu este Burghez, Moșier, Bancher ori slugă a lor (categorii sociale detestabile), apreciez că, fiind actor (ceea ce este sigur) cu salariu de la buget, face parte din pătura Intelectualității. Desfid insulta unora că ar fi deficitar și ca actor, pentru că a interpretat numai roluri de… prost și aș preciza, nu doar din respect, ci din admirație, că, de fiecare dată a fost (în rol) un prost perfect ! N-ar strica, ba chiar le-ar prinde bine unora, să precizez că e mult mai greu să faci pe prostul și mult mai simplu și ușor să te dai… deștept (simulare la care sînt mulți talentați).
            Revin: Eu, Mircea Diaconu, cum știți, sînt actor, cu venituri modeste (de la buget), locuiesc în apartamentul pe care l-am primit de la stat, am soție, copii și nepoți. Am reușit cu greu să adun semnături și să candidez –regret și îmi cer scuze- ca Independent; nu sînt snob, nu sînt îngîmfat, nu mă cred zeu și nici semizeu, dar am crezut că lumea mă știe și mă iubește (mi-a strîns și semnături), motiv pentru care am încercat, nevrînd să mă ploconesc la găștile numite ”partide”.
            Ca fiu de oameni săraci, știu ce înseamnă greul și, ca Președinte, am să fac totul ca în toate funcțiile care depind cumva de mine să orientez pe cei mai competenți intelectuali (la fiecare specialitate), pentru care îi rog pe intelectuali ca ei și familiile lor să mă voteze pe mine.
            Cît despre cei mulți –știu că fără votul lor nu pot ajunge Președinte- îi rog pe Țărani și pe Muncitori să mă voteze pe mine și le promit în mod solemn că nu voi avea nicio clipă de odihnă sau de liniște pînă nu voi determina parlamentul să adopte o lege adevărată a partidelor politice, care să fie, obligatoriu, exponentele claselor sociale, fiecare al clasei sale, astfel ca în parlament să ajungă atîți Muncitori și atîți Țărani (procentual) cîți sînt în societate.
            Iar principala datorie a Președintelui, Medierea, o voi realiza cum se cuvinte, între Marii Adversari: parlamentul și guvernul de o parte și Alegătorii care nu au fost la vot, de altă parte; nu cum lălăie anti-președintele actual despre medierea între ”partidul mieu” și celelalte… găști.
            În final, am greșit, iertați-mă, votanților, pentru vorba proastă (doar am urmat și clasele primare !) despre ”buni sau răi, așa cum ne-a lăsat…” (Cum să ne ”lase” cineva ? Nu ne-au făcut părinții ? E clar că am făcut pe… prostul !)
25 octombrie 102 e.d.
Prof. Gheorghe I. UNGUREANU

Niciun comentariu: