miercuri, 13 martie 2019

Cui să răspund ?



Cu număr ascuns și fără nume; cui să răspund ?

            M-au sunat cîteva persoane pretinzînd că vorbesc din”județe cu probleme speciale”, certîndu-mă că nu am propus candidați la europarlamentare și oameni ai muncii de la dumnealor…
            Mai întîi (trec peste lipsa numărului de telefon și a numelui), eu, ca președinte al Partidului Comuniștilor, nu am făcut nicio propunere (cu o excepție din județul Sibiu, de unde dorise a se înscrie un om deosebit) și nici alte persoane din Comitetul Național sau din Biroul Permanent. Deocamdată am întocmit o listă cu oferte (auto-propuneri), modalitate pe care dv., cei ascunși, nu o puteți utiliza, deoarece nu sînteți membri ai partidului nostru (însă aveți dreptul să candidați la partidul dv.)
            Apoi, nu aveți deloc dreptate cînd vă gîndiți și ne sugerați că ar fi vorba de… discriminare. Dimpotrivă, pentru că eu cred că sînteți din județe ca Bihor, Mureș, Covasna, Sibiu ș.a., vă pot spune că dorim în mod special să avem Candidați din aceste județe, Muncitori și Țărani, cărora li se spune că sînt de altă etnie, ceea ce nu este adevărat; știți bine că în timpul ocupației străine în anumite părți ale pămîntului Daciei, locuitorii dintotdeauna ai Romîniei actuale, Dacii, au fost crunt asupriți și înrobiți (ca să nu mai vorbim de exploatare socială), li s-au schimbat numele Dacice, au fost obligați să învețe limba ocupanților, au fost schingiuiți, deseori masacrați, iar acum urmașii lor pretind că sînt ne-romîni, adică ne-Daci, minoritari străini și reclamă… autonomie.
            Noi nu luăm în considerare asemenea lamentații; primim în partid și-i propunem drept Candidați la europarlamentare pe orice Muncitori și Țărani Daci, indiferent de ce etnie pretind că sunt; ba rezervăm locuri speciale pentru marii defavorizați, precum Rudarii (cea mai mare minoritate etnică din Romînia). Dar tot dv. ori șefi din diferite organizații (ne- sau anti-comuniste) vă opresc să vă înscrieți în Partidul Comuniștilor ori vă obligă să-l părăsiți, chiar cu toată organizația, cum au fost cazuri (am dat uneori și nume, dar acum mă abțin) în județele: Mureș, Maramureș, Bihor, Covasna, Hunedoara, Sălaj, Sibiu, Tulcea (am menționat selectiv).
            Vreți cu adevărat să ajungeți în parlamentul european ? Noi înșine vrem același lucru, anume: să avem cîte un candidat din fiecare județ - 42 de Candidați la 42 de județe ! Poftiți ! 
13 martie 102 e.d.
Prof. Gheorghe I. Ungureanu

Niciun comentariu: