duminică, 1 aprilie 2018

Un text rarissim

Agrointeligența este un fel de gazetă de perete (electronică) singurul mesaj pe care nu-l elimin automat din lista care sosește zilnic, mai ales noaptea, expresie a unui comerț barbar care tinde să ne asfixieze cu oferte. Multe din textele primite, dacă nu toate, ni-l prezintă pe tovarășul Daea, ministrul agriculturii, în chip de personaj simplu, popular dar competent, preocupat de problemele agriculturii, în permanente vizite, cu abilități de relaționare și calități de țăran, ba chiar și iubitor al Țăranilor și al Ciobanilor, pe care însă, întotdeauna gazeta ni-i poreclește ca… fermieri, ceea ce îmi produce repulsia cea mare, acest termen fiindu-mi total nesuferit. De altfel, după decembrie-cel-negru, toate autoritățile și, mai ales, persoanele cu funcții de conducere nu suportă cuvîntul-cheie al Poporului Dac, Țăran, pentru că, de fapt, nu-l suportă pe Țăran și aceasta dintr-un motiv de importanță excepțională: Țăranul, talpa Țării, fiind omul total al Muncii, al sfintei Munci, este rezistent în starea sa caracteristică, de unde dîrzenia și independența, imposibilitatea de a fi încovrigat ușor de către burghezo-moșierime-bancherime și, în special, de Godzila Globalizării. Dar Capitalismul și Globalizarea au inventat ferma și fermierul, cu bani, chiar mulți, veniți de undeva din ”Piramida Puterii” (care este în fapt Piramida Brutelor), din care cea mai mare parte se duce la ”mînuitori”, iar autorii gazetei, evident și ei plătiți de aceleași Brute, au dispreț (care este și așa, ancestral) pentru Țărani, de unde realitatea că Sfîntul Gliei sfinte, Țăranul, își vede foarte rar numele lui propriu scris ori rostit în mijloacele de comunicare în masă. Ca țăran, urmaș de milenii din Țărani și Ciobani, am fost (plăcut) surprins de textul citit astăzi în gazeta cu pricina, iată-l: ”Agrointeligența”, 1 aprilie 2018: ”Șeful de la Agricultură pune mare preț pe munca ciobanilor romîni. Ministrul agriculturii Petre Daea refuză să ia miei de la crescătorii de ovine care îi sînt toți ”prieteni”. Ministrul este deja recunoscut că de fiecare dată scoate chiar și ultimul leu din buzunar cînd merge la tîrguri sau simple întîlniri cu fermierii. Petre Daea ține morțiș să remunereze produsele obținute cu multă trudă și sudoare de către țăran romîn. Refuză de fiecare dată cu desăvîrșire orice mică ”atenție” pe care agricultorii vor să i-o facă în semn de recunoaștere sau respect !” Am scos din text săbiile otrăvite anti-Dace și le-am înlocuit cu cele firești: î și sînt. Autorul textului tinde să transforme barbarismele în sinonime ale cuvîntului Țăran; Lectură plăcută ! O istorioară: În urmă cu cîțiva ani am întocmit și eu documentația pentru a primi ”subvenția” de la APIA (acesta fiind instrumentul principal de subjugare a Țăranilor față de ”Piramida Puterii”, dominanta Globalizării). Am tăiat în formulare cuvîntul ”fermier” (care înseamnă ”lucrător în agricultură, cu banii asigurați din afară”) și am scris în loc ”țăran”, dar tovarășa funcționară nu mi-a primit cererea, a motolit-o și mi-a dat alta precizîndu-mi să nu tai nimic, ci doar să complectez. Am renunțat repede la subvenții, citind în lege (cum era atunci, modificată acum) că subvențiile se dau fără a avea obligația de a lucra pămîntul… Fermierii s-au bucurat, Țăranii au dispărut ! 1 aprilie 101 e.d. Prof. Gheorghe Ungureanu

Niciun comentariu: