sâmbătă, 27 decembrie 2014

Scrisoare către Președinte



Pe mine mă decorați ?

            Un Păs aproape personal:        
Am primit, demult, în anii 60 o scrisoare prin care mi se aducea la cunoștință că mi se acordase ”Medalia Muncii” pe care îmi venea a crede că aș fi meritat-o, dar nu puteam înțelege cum de am fost propus, cine m-a avizat, cum de n-am fost tăiat (de pe listă) nicăieri…
            Nu mă fandosesc, dar la cîțiva ani buni revenit în satul natal după facultate, antrenat, cu maximă pasiune, în treburile Școlii (așa trebuie scrisă Școala, cu majusculă !) și ale Comunei ca ”adevărat Primar” (cum îmi ziceau unii, inclusiv partizi, și îi credeam sinceri), devenisem ținta (de atac, nu de cuceriri) a tuturor organelor, organismelor și entităților peceriste, implicați, toți, într-un concurs teribil pentru ponegrire, blocare, îndepărtare, cercetare, condamnare, masacrare…
            Se spunea deja, cu referire la mine, oficial, la întruniri județene (cu directorii de Școli, cu secretari de partid, cu propagandiști politico-ideologici) numindu-mă ”derbedeu” și ”bandit”, iar, în răspăr cu oficialii, un scriitor hîtru -și el profesor- mă numea –cu periculoasă imprudență aproape de nerușinare- ”Haiducul din Cicănești”…
            Au urmat zeci de procese, contravenții, infinite invitații la beci, îndepărtarea din învățămînt, exil, al doilea exil (nepuse în aplicare, eu refuzînd să accept Occidentul), condamnări, confiscări (apartament, pămînt, pușca și muniția de vînătoare, manuscrisele literare și politice – nerestituite nici pînă astăzi) închisoarea politică, ucidere (eșuată din vina ofițerului responsabil, el însuși apoi reprimat, bătut, hertepelit, condamnat)…
            Tîrziu, după 22 decembrie, după ani lungi de procese, peceriștii, nemișcați de pe posturi (decît în sus) mi-au trimis niște hîrtii, semnate, ștampilate, cu numere și date, cum că aș fi… Deținut Politic, Revoluționar, Victimă a Represiunii, făcînd trimitere la legi și decrete despre ”drepturi”, dar (in)justiția peceriștilor anti-comuniști postdecembriști nu a putut suprapune niciodată hîrtiile trimise mie cu textele acelor legi rămase mincinoase, în ciuda sforțărilor tovarășului Președinte Băsescu (căci Pușcociu de la Poarta dumnealui zicea, reproșîndu-mi, fără jenă, prin scrisori expediate cu antet Republican, că-s minciuni și calomnii cele scrise de mine).
            Eu nu puteam să-i sufăr și să-i laud ori, măcar, să nu-i bag în seamă, pe peceriștii care se prezentau (și dovedeau, cu argumente și probe din vremuri imemoriale) a fi (și a fi fost)… de Dreapta, anti-comuniști, desigur, fiind incapabil să pricep jocul de-antoarselea; am fost, sînt și mă voi ține (și după înveșnicire) numai, și numai, și numai de Stînga..
            Nefiind de dreapta, nici Burghez, nici Moșier (al naibii, Ponta, șiretul !), nici Bancher, n-am fost (și nici nu vor fi șanse în următoarele secole și milenii) nici Legionar…
            Dar aș primi cu interes o decorație de la Președintele Republicii, deci și al meu (însă numai dacă mi se restituie bunurile jefuite de Statul Bandit și… Derbedeu).
(Cum n-o mai fi tovarășul Pușcociu la Poarta Prezidențială), mă veți chema, oare ?!?

27 decembrie 2014
Prof. Gheorghe UNGUREANU,
ca purtător al unui Păs dintre multe Păsuri

Niciun comentariu: